Tjohooo

Mera snö, jaaa! =) Perfekt för skidspåren! Det har kommit ung. 15 cm under dagen.

Idag har det blivit klart med jobb och praktik. Jag ska vara hos vår lärare Gordon som har ett företag där han sköter catering (både små och vääääldigt stora arrangemang), vandrarhemsverksamhet under sommaren och gör egna evenemang. Det kommer bli fullt ös hela sommaren och jag ska jobba som projektledare. Vi var på möte i Borlänge i dag och det känns riktigt bra! Kommer bli hur kul som helst, det är jag säker på!

Zzzzz

Idag hade jag min första riktiga lektion sen jag kom hem från semestern. Ganska ointressant men det var kul att träffa klasskamraterna som man inte har sett så mycket av på senaste tiden. De resterande veckorna fram till praktiken (3,5 v) är också väldigt lugna och sen har vi inte några fler lektioner... Sjukt! Känns inte som om alla kurser är avslutade men det kanske ska vara så?

Det var väl inte så svårt...

För ett tag sen skrev jag om min gamla chef som inte hörde av sig när han hade vägarna förbi Leksand. Igår hörde han av sig och det med 2 veckors framförhållning, inte illa! =) Kanske tack vare att en gemensam bekant till oss visat honom mitt inlägg... Kul ska det bli i alla fall, det var länge sen vi sågs och det är ju alltid trevligt om någon kommer upp hit och hälsar på och man inte bara ses i Stockholm! Hockey är naturligtvis det som lockar honom så vi får se om jag även kan locka med lite efterfest :D

Bostad sökes

Sist jag skrev ett inlägg blev det något fel och det blev inte producerat. Efter det har jag hyst en sorts inre agg mot blogg.se och dragit mig lite för att skriva något nytt. Det är inte alls speciellt kul att ha suttit och skrivit och filat på något och sedan gör tekniken att det försvinner i cyberrymden...

Hur som helst, här i Leksand lunkar livet på ungefär som vanligt men med ett undantag, allt är jävligt roligt just nu! :D Eller kanske inte precis NU, idag har jag lämnat lite papper på skolan och käkat lunch med Per på Superstars. Inte så händelserikt även om det var väldigt trevligt. Nej, det roliga som händer är att det börjar röra på sig på jobbfronten och jag har bestämt mig till 100% att jag blir kvar i Leksand när skolan har avslutats. Eftersom det bara är totalt 7 veckor som vi kommer tillbringa i skolan (resten är praktik och ex.jobb) så är det nu dags för mig att börja leta boende här. Förhoppningsvis med en flytt om drygt 4 veckor...
Jag ska ha möte imorgon angående jobbet så beroende på vad resutatet blir kommer mer info senare.

En stuga vid Siljans strand skulle inte sitta fel

Emma är i Verbier och åker skidor vilket betyder att jag har stugan för mig själv. Lite skönt men också ganska tråkigt eftersom en oförklarlig rastlöshet har sänkt sig över mig. Har anmält mig som biljettrivare på matchen mot Mora imorgon för att ha något att göra. Kanske blir det även en öl på Star Lounge (ny sportbar på Ejendals Arena) efter matchen, vi var där förra fredagen och det var grymt kul! =)

Dagens "aktiviteter"

Jag skulle lika gärna ha kunnat vara bortrest ytterligare 2 veckor. Vi har inga lektioner... Visst har vi jobb att göra men hur lätt är det att sätta sig och vara duktig helt på egen hand? Jag har extremt dålig självdisciplin just nu =(
I alla fall så tog jag, Emma och Angelica en promenad i kylan och senare på kvällen blev det en mysig fika på Gårdscaféet med Emma och Lina. Resten av dagen = dator och internet...

Angelica

Emma

Fler bilder

Mamma vill se fler bilder så här kommer det =)

Castara

Staffan, som vanligt med en ölflaska i närheten

Svalkande vattenfall

Båttur

Åh, ljuva semester...

Efter 2 dygns resa (inkl. en massa väntetid mellan olika transportmedel) är jag nu tillbaka i Leksand.

Vi upptäckte att det där med internetcafé verkar vara ett minne blott, det är mycket lättare att hitta trådlöst internet. Ska man verkligen vara tvugen att ha med sig egen dator på semestern? Helt sjukt!

Tobago var över alla förväntningar, det var omgivet av vackra sandstränder och människorna var de mest genuint trevliga jag någonsin har stött på! Det är inte ett ställe man åker till om man vill äta en massa god mat, det som fanns att välja mellan var för det mesta kyckling, fisk och räkor. Tillbehören var mer eller mindre desamma oavsett vilken restaurang man gick till: ris, cole slaw eller sallad, linser eller bönor och matbananer. Det smakade för det mesta bra men det blev lite tjatigt. Lyckades man hitta ett ställe som mest serverade lokalbor kunde man få tag på annat och dessutom komma undan med att betala 30 spänn, inklusive öl...

Av någon anledning så var det väldigt få turister på ön. Antingen beror det på världsekonomin eller på att det mördades närmare 500 personer på Trinidad under 2009... Tobago är dock ett av de tryggaste ställen jag varit på och något jag kommer rekommendera alla som vill uppleva en oturistig men fantastisk ö i Karibien.

Naturligtvis kan inte allt vara perfekt så den sista veckan var jag hes och hostig. Jag kände mig pigg men det är ju inte så kul att ligga och hosta hela nätterna eller inte kunna prata. Vi såg förmodligen ut som om vi hade varit gifta i 30 år när vi satt i restaurangen knäpptysta och tittade ut över havet, Staffan orkade inte hålla monolog och jag gav upp mina försök att försöka överrösta vågorna...

Även om det naturligtvis var Tobago som var huvudattraktionen på resan så spenderade vi ju även 2x8 timmar i New York. Det var kul att gå omkring bland alla skyskrapor, promenera i Central Park och titta på skridskoåkande människor i Bryant Park. Lite shopping hanns naturligtvis med på hemvägen :D Varför är det så dyrt med märkeskläder i Sverige när det är så billigt i USA?

New York by night

Nyårsmiddag

Morgonsol, Castara

Turkost vatten...

Väckarklocka på, varje dag långt innan solen gått upp =(

Charlotteville

Väldigt kallt i NY! Vattnet har frusit till is, precis som vi gjorde!

Tobago

Sa var man i paradiset da... Har ar det kring 30 grader i luften och jag skulle gissa runt 27 i vattnet =)

Hittills har vi inte gjort mycket mer an solat, badat och tagit det lugnt. Timmarna i NY gick fort och jag ser fram emot att spendera ytterligare nagra timmar dar med lite shopping och frihetsgudinnan.
Vi ar nu pa Castara, Tobago och har finns inte mycket mer an en strand, nagra barer och ett par sma affarer. Det blir nog lite fler aktiviteter sista veckan med dykning och utflykter.

En glad Staffan pa forsta anhalten, Pigeon Point

Pa stranden langt dar nere ar vi nu

Eftersom det tar galet lang tid att ladda ner bilder far ni vanta pa fler...